Як оцінювати шкільні успіхи дітей
Шановні
батьки! Ми часто забуваємо про те, що дитина має зрозуміти, що таке шкільна
оцінка і для чого вона.
Як ставитися
до шкільної оцінки в сім'ї? Як зробити так, щоб ваше ставлення позитивно
впливало на вашу дитину, а не ще більше її пригнічувало?
Правило №1.
Заспокойтесь. Сконцентруйте свою увагу на диханні: один, два,….десять. Відчуйте
спокій, рівновагу. Згадайте про свої колишні успіхи та «успіхи». Як каже
приказка, «постійте у черевиках» своєї рідненької дитини. А ось тепер можна
починати розмову, а може тільки співчутливо послухати свою дитину, а може
допомогти розібратися у складному завданні,…Пам’ятайте, що спілкування в люті,
в роздратуванні – все одно, що одночасно натискати на газ і натиснути на гальма, керуючи авто.
Правило №2. Не поспішайте. Старий, вічний
педагогічний гріх. Ми очікуємо від дитини все і зараз. Ми вимагаємо негайних
успіхів, нам потрібно, щоб дитина навчалася сьогодні добре, а ще краще - тільки
на «відмінно», але не враховуємо при цьому здібностей, можливостей,
бажань…дитини. ми примушуємо дитину – вона вчиться, але часто ненавидить
навчання, бо не завжди має відмінну оцінку, перестає любити школу, починає
боятися батьків, не розповідає про погані оцінки тощо.
Правило №3. Безумовна любов. Ви любите свою
дитину, незважаючи на її успіхи в школі. Вона відчуває вашу любов і це
допомагає їй бути впевненою в собі ( і на уроках також) і долати невдачі.
Правило №4. «Не бийте лежачого». «Двійка», а для
когось і «четвірка» чи «сімка» - достатнє покарання, тому недоцільно двічі
карати за одні і ті ж помилки. Дитина очікує від батьків не докорів, а
спокійної допомоги.
Правило №5. Радьтеся з дитиною. Починайте з
ліквідації тих шкільних труднощів, котрі най значущіші для самої дитини. Але,
якщо вас обох турбує, наприклад, швидкість читання, не вимагайте одночасно і
виразності, і переказу.
Правило №6. Головне: хваліть – виконавця,
критикуйте – виконання. Дитина схильна будь-яку оцінку сприймати глобально,
вважати, що оцінюють всю її особистість. У ваших силах допомогти відокремити
оцінку роботи дитини від її особистості.
Правило №7. Пам’ятайте, що оцінка повинна
порівнювати сьогоднішні успіхи дитини з її власними вчорашніми успіхами.
Правило №8. Не скупіться на похвалу. Будуючи
стосунки з власною дитиною, не орієнтуйтеся тільки на шкільні оцінки. Нема
такого «двієчника», котрого нема за що похвалити.
Правило №9. Виділяйте у «морі помилок» «острівок
успіху», на якому зможе триматися, укорінюватися дитяча віра в себе і в успіх
своїх навчальних зусиль. Оцінювати дитячу працю потрібно досить індивідуально,
тактовно.
Правило №10. Ставте перед дитиною найбільш
конкретні та реальні цілі, і вона спробує їх досягти.
Для того, щоб усі правила виявилися ефективними,
дитина повинна бути не об’єктом, її слід навчити самостійно оцінювати свої
досягнення, це допоможе їй долати труднощі в навчанні.
Комментарии
Отправить комментарий